De la un om care le face pe toate, la o afacere de milioane de euro. Povestea Beds Place, mobilierul produs la Bacău și vândut doar online

Mai are încă până la treizeci de ani, dar deja are o afacere românească prosperă. Visează să ajungă cel mai mare producător de paturi. Cel puțin din România, dacă nu și mai mult. Aceasta este povestea lui Mohsen Salehi și Beds Place, prin care aduce mobilierul de cea mai bună calitate, produs local, în casele românilor.

Totul a început în iunie 2019. Ține minte chiar și data exactă: 28 iunie. În acea zi de vineri, Mohsen Salehi își lansa afacerea pe eMAG Marketplace. Visase la momentul acesta din anii când muncea pentru afacerea tatălui său – întâi, a fost comerțul de covoare, apoi cel cu mobilă importată, și, abia către final, o fabrică de mobilă chiar acolo, în Bacău, orașul unde locuia familia Salehi.

De la început, fiul a știut că vrea să-și dezvolte propria afacere în același domeniu, al producției de mobilă, dar a fost sigur că vrea să o facă altfel: online, pentru deschiderea către clienții din toată țara pe care mediul i-o promitea. „Ca să nu ne mai expunem doar pentru zona Bacăului, să fim expuși pe toată România, să formăm un brand, să avem mai mulți clienți, că așa poți crește. Dacă ai 10.000 de clienți în Bacău, să spunem că în România ai milioane”, povestește Mohsen Salehi.

La fabrica tatălui său, antreprenorul a învățat să lucreze mobilă cu mâinile sale, cap-coadă. Știa să facă orice. Când s-a apucat de lucrul la produsele pentru propria lui afacere, a început cu un pat tapițat. Nu mai lucrase așa ceva până atunci, dar se oprise la el pentru că era altceva. Ideea unui asemenea produs îi venise din explorările lui online. „Am vrut și vreau în continuare să fiu original, să nu copiez pe nimeni. Eu cred că asta e cheia”, spune Salehi. „Când copii produsului lui X, automat tu cu acea persoana te vei bate pentru numărul de clienți interesați de acel produs. Și atunci nu mai ai nici tu 100% cale de reușită să vinzi bine și nici persoana respectivă”, explică antreprenorul.

Totul a început cu opt paturi. De atunci, în cei doi ani, peste 10.000 de paturi au ieșit pe porțile fabricii Beds Place din Bacău. „Am gândit câteva modele, am învățat cum să le fac, am muncit, le-am pozat, le-am promovat pe eMAG Marketplace și, ușor-ușor, au început să vină comenzile”, rezumă modest antreprenorul munca lui intensă de lansare a afacerii. A investit banii câștigați din primele comenzi în alte culori și alte modele, pentru creșterea afacerii.

„Am vrut și vreau în continuare să fiu original, să nu copiez pe nimeni. Eu cred că asta e cheia” – Mohsen Salehi, Beds Place.

La început, Beds Place era un singur om. Mohsen Salehi era cel care construia paturile și tot el se ocupa și de distribuție. Cu partea de marketing, l-a ajutat soluția oferită de eMAG Marketplace. „Fiind la început de drum, nu aveam fonduri suficiente să mă pot promova singur, să îmi pot deschide magazinul online. Sau poate îl deschideam, dar nu aveam o situație financiară să-l pot promova în mediul online, costurile pentru promovare pe Google și așa mai departe sunt destul de mari. Or eu am început business-ul ăsta cu doar 15.000 de lei (n.r. aproximativ 3.000 euro)”, explică antreprenorul.

Din experiența lui, spune că susținerea oferită de platforma eMAG Marketplace producătorilor români este esențială. „Garantat îți aduce vânzări și creștere în business, te face cunoscut, îți creează un brand, pentru că clientul nu are încredere să comande în tine, nu știu, să zicem noi, Beds Place, la început cum eram. N-aveau încredere, nu ne cunoșteau. Acum, că am crescut, e altceva, dar tot lucrăm foarte bine prin eMAG. Te ajută să-ți creează un nume, îți dă o siguranță”, crede Salehi.

Deja după două luni de la lansare, afacerea crescuse așa de mult că a fost nevoie să angajeze oameni care să-l ajute cu producția mobilei. Primii trei angajați au fost meseriași care să construiască paturile în propria sa fabrică. „Am întâmpinat problema ce o întâmpină majoritatea producătorilor din România: mâna de lucru. Nu prea găsești oameni. Și acum am fost nevoiți să aducem din afară, din alte țări”, explică Salehi. Cu ajutorul noilor angajați, antreprenorul speră să-și pună în aplicare planurile de extindere. Colecții de canapele, fotolii, banchete, cuiere, toate tapițate, în stilul estetic deja consacrat.

Clienții Beds Place sunt din toată țara. Cel mai des aude de la ei că sunt impresionați de calitatea produselor. Unii spun că arată mai bine decât în poze sau cum și-au imaginat. În plus, mulți apreciază garanția de zece ani oferită de producător și reparațiile pe care acesta le suportă. E felul prin care antreprenorul înțelege să construiască o relație de încredere cu oamenii care-i cumpără produsele, un lucru care era mai ușor de construit în comerțul tradițional, cu magazine fizice, dar iată că se poate și în online.

„Când clientul te laudă și e mulțumit, spune că prețul pe care l-a plătit pentru acel produs i se pare unul foarte OK, iar calitatea este foarte bună și produsul arată foarte bine, mai mult de atâta nu știu dacă am nevoie de ceva”, spune antreprenorul. Așa că motorul care duce înainte dezvoltarea afacerii e dat de recomandările clienților – fie că se manifestă în evaluări de 5 stele pe eMAG Marketplace, fie că sunt recomandări făcute prin viu grai, printre prieteni și cunoștințe.

Pe lângă persoanele fizice, produsele Beds Place mai sunt cumpărate și de alte afaceri. Așa ajung paturile și fotoliile Beds Place în hoteluri și pensiuni din toată țara – Cluj-Napoca, Bușteni, Arad, Focșani.

În 2021, la doi ani de la lansare, fabrica Beds Place e tot în Bacău și are 21 de angajați. Pe porțile sale ies lunar între 250 și 300 de produse, adunat din toate gamele. Sunt așa de căutate încât nimic nu rămâne pe stoc. De la investiția de câteva mii de euro în 2019, Beds Place a ajuns o companie cu vânzări de depășesc un milion de euro.

În tot acest timp, Salehi a învățat la ce trebuie să fie atent. „Trebuie să fii prompt cu clienții. Trebuie să te asiguri că produsele ce vrei să le produci și să le comercializezi sunt de calitate. Abia apoi te asiguri că ai o promovare bună adică ai o piață de desfacere bună, ai o echipă în spatele tău, chiar dacă ești tu, sau pe două-trei persoane, cinci persoane, ideea e să fie buni pe ceea ce fac ei. Și mai trebuie și să fii pregătit de situații neprevăzute și neplăcute – probleme cu livrările și curierii, retururi etc. – pe care trebuie să le rezolvi”, explică antreprenorul.

Anul viitor, Mohsen Salehi are planuri mari pentru Beds Place. Linii de producție noi pentru toate acele produse lucrate doar în serii mici până acum. Timp pentru dezvoltat prototipuri noi. Cu câte un pas mai aproape de marele său vis, de a ajunge cel mai important producător în domeniul lui.